بیش از یک نفر از هر 5 بیمار دیابتی مبتلا به COVID-19 در بیمارستان در طی 28 روز می میرند

بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از یک نفر از هر 5 بیمار دیابتی بستری در بیمارستان با  COVID-19  طی 28 روز می میرند.دیابت انگلیس می گوید: این مطالعه از تحقیقات قبلی که نشان می دهد عوامل خاصی بیماران دیابتی را در معرض خطر بیشتری برای مرگ بر اثر COVID-19 قرار می دهد، پشتیبانی می کند.

در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه Nantes در فرانسه انجام شد، 2796 بیمار دیابتی که به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، تحت بررسی قرار گرفتند.

این تحقیق نشان داد که طی 28 روز ، 577 نفر (21 درصد) فوت کرده و تقریباً 1404 نفر (50 درصد) پس از 9 روز اقامت در بیمارستان، مرخص شده اند.12درصد از این افراد 28 روز پس از بستری شدن هنوز در بیمارستان بودند و 17٪ آنها به یک مرکز دیگر منتقل شدند.

در ماه مه سال گذشته، مطالعه ی مشابهی روی تعداد کمتری از افراد انجام شد، که نشان داد 10 درصد بیماران دیابتی مبتلا بهCOVID-19 ، ظرف هفت روز از بستری در بیمارستان فوت کرده اند.

دکتر Faye Riley، مسئول ارشد تحقیقات ارتباطات در دیابت انگلیس، گفت: این تحقیق از تحقیقات قبلی که نشان داده اند عوامل خطری مانند سن بالاتر و سابقه ی عوارض دیابت، افراد دیابتی را در صورت ابتلا به ویروس کرونا در معرض خطر بیشتری قرار می دهند، پشتیبانی می کند. همچنین بینش جدیدی را در مورد عواملی که با بهبود سریعتر بیماری در ارتباط هستند، ارائه کرد. اما همچنین مهم است که بخاطر بسپاریم خطر کلی مرگ و میر در افراد دیابتی همچنان پایین است و از سال گذشته تاکنون کاهش یافته است.

او افزود: از زمان گرد آوری داده ها برای این مطالعه تاکنون، درک ما از نحوه درمان ویروس کرونا افزایش یافته است و داروهای جدیدی که خطر مرگ را کاهش می دهند، اکنون در حال استفاده ی روتین هستند.بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری COVID-19 برای مبتلایان به دیابت، جلوگیری از تماس با ویروس و دریافت واکسن است.در انگلیس، افراد دیابتی بویژه افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند، اکنون برای واکسیناسیون دعوت شده اند.

نویسندگان این مطالعه ی فرانسوی، که در مجله Diabetologia منتشر شده است، گفتند: شناسایی متغیرهای مطلوب مرتبط با ترخیص از بیمارستان و متغیرهای نامطلوب مرتبط با مرگ، می تواند منجر به طبقه بندی مجدد بیماران شود و به استفاده ی مناسب از منابع با توجه به مشخصات هر بیمار کمک کند.

منبع:

https://news.sky.com/story/more-than-one-in-five-diabetes-patients-in-hospital-with-covid-19-die-within-28-days-study-12221297